Amersfoort maakt zich op voor het Koninklijk bezoek tijdens Koningsdag. Terwijl langs de route alles wordt opgebouwd, verschijnt Amersfoort al veelvuldig in de media. Niet alleen lokale en regionale media blikken vooruit en doen verslag van de opbouw, maar ook veel landelijke kranten, tijdschriften, TV-zenders en websites.
Een kleine greep uit het grote aantal items dat in de afgelopen dagen in de media verscheen:
- Goedemorgen Nederland: Dit zijn de hoogtepunten van de Koningsdag-route zaterdag in Amersfoort
- Hart van Nederland: Leerlingen Michaëlschool in Amersfoort repeteren optreden voor Koningsdag
- RTL Boulevard: Diggy Dex sluit Koningsdag in Amersfoort af
- 6 Inside: Kandidaten The Voice treden op voor koninklijke familie
- Blauw Bloed: Amersfoort is (bijna) klaar voor Koningsdag
- RTV Utrecht: 50.000 bezoekers verwacht bij Koningsdag 2019 in Amersfoort
- NRC: Amersfoort maakt zich op voor Koningsdag
- Metro: Amersfoort kleurt oranje voor koude Koningsdag
- AD Amersfoort: Amersfoortse Oranjefanaat (57) staat al om half zes langs de route: ‘Hier gaat nooit meer wat overheen’
- De Stad Amersfoort: Amersfoortse (105) zit eerste rang tijdens Koningsdag
- Indebuurt Amersfoort: Koningsdag en –nacht: dit gaat er allemaal gebeuren op het Eemplein
- Amersfoort Nu: Loop ook De Koninklijke Kilometer
- Barneveldse Krant: Barnevelds Oranjeteam bereidt zich voor op ‘Amersfoort’
- Soester Courant: Team Soest wil zaterdag een boodschap uitdragen
Eerder zorgde Koningsdag ook al voor veel media-aandacht voor Amersfoort, bijvoorbeeld rond de bekendmaking van het programma van Koningsdag. Citymarketing levert regelmatig bijdrages aan items door het aanleveren van beelden, bijvoorbeeld door tips te geven over bezienswaardigheden langs de route of door media in contact te brengen met de organisatoren en met lokale ondernemers. Ook draait Citymarketing mee in het communicatieteam van de organisatie van Koningsdag.