Speerpunten van Citymarketing
Citymarketing Amersfoort heeft als doel om het gevoel van trots onder de inwoners te vergroten én de stad verder op de kaart te zetten. Dit doen we door middel van (online) marketingcampagnes, maar vooral ook door intensieve samenwerking met evenementenorganisatoren, culturele instellingen, winkeliers en andere ondernemers. In 2023 zet Citymarketing zich in op de volgende hoofdthema's: binnenstadpromotie, cultuurpromotie, gezond stedelijk leven, onderwijs & talent, sociale cohesie en kennisdeling.
Binnenstadpromotie
Citymarketing bereikt wekelijks meer dan 250.000 mensen met een actueel aanbod voor recreatie, winkelen en uitgaan. Hiervoor wordt een actuele website inclusief UITagenda, e-mailmarketing, sociale media, online en offline advertenties, tijdschriften en buitenreclame ingezet.
Bijdragen aan culturele schaalsprong
-
Cultuurstad
Het cultuuraanbod laat de stad bruisen. Daarom promoot de stichting het volledige cultuuraanbod, zoals exposities, evenementen, optredens en voorstellingen.
-
Festivalstad
Amersfoort kent een wervelend en divers festivalleven; van culturele muziek- tot aan foodfestivals. Citymarketing Amersfoort werkt samen met de organisatoren om de festivals onder de aandacht te brengen.
Via de UITagenda en het gratis magazine Uit In Amersfoort vinden maandelijks 150.000 bezoekers een compleet cultuur- en uitgaansaanbod.
Gezond Stedelijk Leven
De stad Amersfoort is volop in ontwikkeling. Het Stadshart wordt autoluw gemaakt, de pleinen opgeknapt. Het wordt een ‘place to be’. Door de druk op de woningmarkt en de snel veranderende voorkeuren voor werk- en productielocaties worden de komende jaren wijken als Isselt, De Hoef en het Stationsgebied getransformeerd tot gebieden met een mix van wonen, werken, leren en recreëren.
Een stad vol talent & kennis
-
Onderwijs & talent
Citymarketing Amersfoort brengt het unieke onderwijsaanbod van de stad onder de aandacht. Ook maken we zichtbaar dat de stad beschikt over veel en divers talent, zowel op gebied van arbeidsmarkt als cultuur en sport.
-
Arbeidsmarkt
Er wordt gewerkt aan een betere connectie tussen (mbo) opleidingen en de lokale arbeidsmarkt.