Citymarketing heeft een Amersfoortse variant gemaakt van het Culturele Doelgroepenmodel. Met persona's, culturele instellingen en content dat aansluit op dat van de stad.
Op deze manier krijgen organisaties gratis een tool in handen om de doelgroepen beter te segmenteren en inzicht te krijgen in mogelijk missende doelgroepen. Met de daarbij behorende eigenschappen van de groepen waar deze in geinteresseerd zijn.
Maak kennis met alle elf persona’s. Je vindt onder meer relevante data zoals gemiddelde leeftijd, huishoudgrootte, muzieksmaak, kunstbezoek, bestedingsruimte en de ideale weekendinvulling.
Elk persona vertegenwoordigt een bepaald type met specifieke kenmerken, gedrag en wensen. Zo is de Culturele Alleseter verliefd op de veelzijdige stad en iemand die graag veel verschillende, verrassende events bezoekt. De Lokale Vrijetijdsgenieter is een buurtbewoner op leeftijd die houdt van zijn wijk, een gemoedelijke middag en af en toe een uitje.
Ben je als Amersfoortse culturele organisatie benieuwd naar de Amersfoortse variant van het Culturele Doelgoepenmodel? Neem dan contact op met Citymarketing Amersfoort via citymarketing@amersfoort.nl.