Deze zomer stond Amersfoort voor een uitdaging: werkzaamheden aan het spoor maakten de stad minder toegankelijk met het openbaar vervoer. Veel lokale ondernemers maakten zich zorgen. Maar Citymarketing Amersfoort liet zich niet uit het veld slaan!

Samen met toeristische organisaties en ondernemers werd een creatieve brainstormsessie georganiseerd. Het resultaat? De T.I.E.S.-campagne, die inwoners aanmoedigde om op ontdekkingstocht te gaan in eigen stad en regio. De campagne bleek een schot in de roos. Bewoners kregen de kans om Amersfoortse must-do's van hun bucketlist af te vinken bij culturele instellingen, winkels, horeca en evenementen.

Amersfoortse ondernemers opgelucht na zomer: 'Hier had ik van tevoren voor getekend'

Het Gilde Amersfoort meldde topdrukte: sinds juli leidden hun stadsgidsen ruim drieduizend bezoekers rond. Voorzitter Hans van Harten reageerde opgetogen: "Als ik dit van tevoren had geweten, had ik ervoor getekend." Ook de Waterlijn, verantwoordelijk voor rondvaarten, zag een flinke stijging in bezoekersaantallen. Bestuurslid Paul Koks: "Elke maand verwelkomden we meer bezoekers dan vorig jaar. De boten zaten afgeladen vol."

Lees het volledige krantenartikel