De voorjaarsvakantie in Amersfoort zit vol avontuur voor jonge inwoners en bezoekers – van een indoor speeltuin tot spannende theatervoorstellingen. Met onze kidscampagne zorgen we ervoor dat het culturele en recreatieve aanbod voor kinderen volop aandacht krijgt. Dit draagt niet alleen bij aan cultuurparticipatie van jongs af aan, maar zorgt ook voor een levendige binnenstad.

Groot bereik via online en offline kanalen

Op onze speciale kids-campagnepagina verzamelden we alle leuke activiteiten en bijzondere kinderlocaties in Amersfoort. Van theatervoorstellingen tot creatieve workshops en speurtochten: voor elke jonge bezoeker is er iets te beleven. Dit aanbod wordt breed onder de aandacht gebracht via social media, een pagina in De Stad Amersfoort en een abri-campagne in samenwerking met jeugdtheaterfestival Lente-uitjes. Via onze social media en website bereikten we al meer dan 30.000 mensen. Daarnaast leverden de abri-posters nog eens 200.000 contactmomenten op.


 

Beer en Schaap valt in de prijzen

Naast culturele activiteiten hebben we ook unieke kinderwinkels uitgelicht. Zo behaalde Beer & Schaap de tweede plaats in de categorie ‘Baby & Kinderen’ bij een landelijke retailverkiezing. Ook Houtebout, een creatieve indoor speeltuin met duurzame materialen, kreeg een plekje in de campagne. 

Links: Beer & Schaap, rechts: Houtebout

Meld jouw (kids)activiteit aan!

De campagne kwam tot stand met dank aan de vele culturele instellingen en ondernemers die hun activiteiten bij ons hebben aangemeld. Wil jij jouw evenement of activiteit ook onder de aandacht brengen? Meld het dan aan in de Uitagenda.

AANMELDEN