“Een site waar de hele stad trots op kan zijn.” Zo introduceerde wethouder Rutger Dijksterhuis de nieuwe website WijAmersfoort.nl. De site behoort tot een nieuwe campagne van Stichting Citymarketing Amersfoort.
Tijdens de gemeenteraadsbijeenkomst op dinsdag 30 januari werd de website officieel gelanceerd door wethouder Rutger Dijksterhuis (Ruimtelijke Ontwikkeling, Erfgoed, Citymarketing en Toerisme/Recreatie). Dennis Sille, directeur van Citymarketing, legt uit: “Met deze website en campagne geven we invulling aan de wens van de gemeenteraad om inwoners en bezoekers meer bekend te maken met het unieke erfgoed van Amersfoort. Daarnaast willen we ook de trots en de sociale cohesie versterken.”
“Amersfoort is een uitzonderlijke stad”, vervolgt Sille. “Niet alleen mogen we onszelf ‘European City of the Year’ noemen; de stad prijkt ook al jaren bovenaan op nationale lijstjes als het gaat om sociaaleconomische aspecten. Bewoners zijn bovengemiddeld actief en betrokken bij hun omgeving. Of dat nu hun stad, dorp (Hoogland of Hooglanderveen) of wijk betreft. Ook wat betreft de inzet voor bijvoorbeeld het verenigingsleven of het klimaat zijn Amersfoorters bovengemiddeld betrokken. De samenleving in Amersfoort drijft grotendeels op de inzet van vrijwilligers. Dat willen wij uitlichten.”
Met de WijAmersfoort-campagne worden bewoners, bezoekers en medewerkers van bedrijven zich meer bewust van het unieke karakter van Amersfoort. Ook worden (nieuwe) bewoners geïnspireerd en aangemoedigd om zich aan te sluiten bij het verenigingsleven.
De website wordt constant aangevuld met inspirerende (achtergrond-)artikelen over het heden, verleden en de toekomst van Amersfoort.
Benieuwd naar de website? Klik op deze link om een kijkje te nemen!