Begin dit jaar werd de website Wij Amersfoort officieel gelanceerd. Met deze campagne laat Stichting Citymarketing Amersfoort zien wat Amersfoort, Amersfoort maakt. Denk aan het bijzondere erfgoed, maar ook zeker aan de hoge betrokkenheid van inwoners bij de stad en bij elkaar. Sinds de livegang van de website, hebben we weer nieuwe, bijzondere verhalen verzameld over de stad en haar mensen.

DE MENSEN

Zo interviewden we Anna Koolstra, een jonge politica met wortels in Amersfoort. Ze is vastbesloten om een verschil te maken binnen het Europees parlement met een sterke focus op sociale rechtvaardigheid en duurzaamheid. Ze vertelde ons over haar missie en over de manier waarop haar jeugd in Amersfoort haar gevormd heeft als persoon.

DE STAD

Ook heeft Femke van Dinther een eerste aflevering ontwikkeld van de nieuwe podcast Kijk in de Wijk. In deze podcastserie neemt Femke per aflevering een wijk in Amersfoort onder de loep. Met een duik in het verleden van de buurt springt ze via straatjes die alleen de locals kennen door naar het heden en de toekomst.

DE ZIEL

Onder de categorie 'de ziel' bieden we een inkijkje in sociale initiatieven, vrijwilligersorganisaties en verenigingen in de stad. Zo lees je over het We Doen Het Samen! Festival. Tijdens dit evenement in de Prodentfabriek worden actieve wijkbewoners in het zonnetje gezet.

Neem een kijkje op wijamersfoort.nl en ontdek alle (nieuwe) verhalen!

ZICHTBAAR VOOR ALLE AMERSFOORTERS

Natuurlijk willen we met deze prachtverhalen alle inwoners van de regio Amersfoort bereiken. Dit doen we onder andere met posters in bushokjes en met behulp van onze sociale kanalen.